REAN strategie

Een snelle vertaling van strategie naar tactiek kan door middel van het REAN framework. Het REAN framework draait van Reach naar Engagement naar Activate en Nature. REAN staat voor:

  • Reach. Dit is het creëren van bereik door middel van bijvoorbeeld zoekmachineoptimalisatie, webvertising of sociale media.
  • Engagement is het door juiste content en online uitingen de bezoeker en eventuele klant vasthouden en boeien.
  • Activate engagement en dus betrokkenheid omzetten naar waarde en meerwaarde, contactmomenten worden leads.
  • Nuture is het converteren en waarmaken van de doelen en voorfasen uit het framework. Relaties worden klanten en leads worden orders.


Het REAN framework is een bruikbaar model voor het benoemen van een snelle, compacte campagne. REAN kan ook worden gebruikt voor het aansturen van sociale media gezien de focus op engagement en de activering bij het behaalde bereik. Deze benoemingen geven richting aan het samenstellen van de juiste online mix, door middel van het benoemen van de 4C’s. Dit kent een bijna gelijke benadering als de 4P’s uit de traditionele marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.