Rapport Doelgroep Overzicht
Google Analytics Doelgroep Overzicht geeft de kerngegevens van je website.

Gegevens van Doelgroep Overzicht bekijken
Om de gegevens van Doelgroep Overzicht te bekijken ga je als volgt te werk:
Kerncijfers Google Analytics Doelgroep Overzicht

Aanmaken segmenten

Door op segment toevoegen kun je in Google Analytics een dimensie selecteren die je wilt afzetten tegen bijvoorbeeld Alle gebruikers. Voor een uitgebreide uitleg van segmenten verwijs ik je naar het artikel segmenten maken. Segmenten aan maken is een best complexe materie.
Op onderstaande afbeelding zie je een overzicht van standaard segmenten waar je uit kan kiezen.

Naast de lijst met standaard segmenten van Google Analytics kun je ook zelf allerlei segmenten definiëren bijvoorbeeld leeftijdscategorieën per geslacht, sociale media enz.

Je krijgt dan zoals je in bovenstaande afbeelding zit een overzicht/grafiek te zijn met daarin alle gebruikers afgezet tegen het mobiele verkeer. Probeer verschillende segmenten uit om te kijken of ze tot het resultaat leiden dat je wenst. Aan de rechterkant naast de segmenten kan je de periode aanpassen waarover je de statistieken wilt bekijken.
Dimensies en statistieken

Onder het kopje overzicht (zie bovenstaande afbeelding) zie je gebruikers vs selecteer een statistiek staan. Hier kun je een dimensie en een statistiek selecteren die je tegenover elkaar afzet.
Onder dimensie kun je kiezen uit:
Deze kun je (optioneel) afzetten tegen de volgende statistieken:
Experimenteer met de verschillende segmenten, dimensies en statistieken binnen Google Analytics doelgroep overzicht. Bekijk welke overzichten relevant zijn voor jou om te weten. Door uit te proberen kom je erachter welke mogelijkheden er zijn binnen Google Analytics zijn. Op die manier ontdek je welke informatie voor jou van belang zijn om je website te optimaliseren.