De P’s van de organisatie

Deel dit bericht

De P's van de organisatie

Grote organisaties en overheden kennen een reeks van P’s die bij de marketing van de organisatie ingezet kunnen worden. Deze P”s kunnen worden ingezet bij doelstellingen op corporate niveau:

  • De P van Pers: bij overheden en grote organisaties heeft de pers veel invloed op bijvoorbeeld het corporate imago. Concerns en liggen continue onder vuur. Corporate blogging is een internetmiddel dat goed is voor het corporate imago. Helaas hebben grote organisaties te veel last van de volgende P om bijvoorbeeld sociale media daadwerkelijk op niveau in te voeren.
  • De P van Politiek: hoe groter de organisatie des te meer politieke druk.
  • De P van Proces: hoe sneller en goedkoper de processen kunnen verlopen binnen grote organisaties, des te meer winst en snelheid van handelen er wordt behaald.
  • De P van Progress: organisaties dienen tegenwoordig ‘lerende organisaties’te zijn, Research & Development vindt bij grotere organisaties plaats. Hoe hoog is het personeel opgeleid? Hoe wordt er geïnnoveerd? Wordt er geïnvesteerd in nieuwe markten?
shares