Drie duurzame P’s

Deel dit bericht

Drie duurzame P's

Trendy extra P’s die wij vooral online tegenkomen zijn:

  • De P van People: het bedienen van mensen, de klanten en het interne personeel staan voorop. Google is een voorbeeld van een organisatie die met een positief personeelsbeleid de motivatie en creativiteit van werknemers (people) stimuleert. Medewerkers van Google krijgen tijd vrij om nieuwe services voor Google uit te denken. 20 % van de werktijd mag worden besteed aan het uitdenken van eigen projecten.
  • De P van Planet: Het populaire ‘groene’denken dringt steeds meer door in de mission statement van organisaties. Dit betekent dat bij al het handelen van en door de organisatie het ‘groene denken’ de rode draad dient te zijn. Het groene handelen heeft veel aandacht gehad in de auto industrie door de diepgaande crisis in die industrie van 2008. Zo zijn producenten zich vaker gaan toeleggen op hybride en elektrische auto’s Consumenten zijn zo ‘groen’denkend geworden dat ze wereldwijd liever kleinere en vooral zuinigere auto’s aanschaffen maar ook groene stroom. De opvallendste campagne genaamd groene sint heeft veel erkenning gekregen inclusief een nominatie voor SpinAward. De mission statement van Coolblue is het vooropstellen van optimale klantenservice in plaats van winst.
  • De P van Profit: Het maken van financieel gewin wordt in principe minder belangrijk. De continuïteit van de organisatie, dienst of product staat hoger in het vaandel.
shares