Online marketing

Online marketing

Online marketing, internet marketing, digital marketing, e-marketing. Het zijn allemaal begrippen voor het aanbieden van producten en/of diensten via internet.

Maar online marketing is veel meer dan dat. Online marketing is een heel pakket van disciplines om via internet producten en/of diensten aan te bieden. Internet marketing is zeer complex en bestaat uit tal van onderdelen… Dit alles om de ultieme klantreis ervaring van potentiële klanten te bieden.

Online marketing in de praktijk

De concurrentie is moordend. Elke organisatie probeert zoveel mogelijk bezoekers naar hun website te loodsen met als doel een zo hoog mogelijke conversie. Maar hoe houd je je hoofd boven water tussen al die concurrenten.

Onderdelen van online marketing

Online marketing (of internet marketing) omvat diverse onderdelen die samen maar een doel hebben. De ultieme klantervaring (user experience) bieden en zo veel mogelijk te verkopen.

Enkele onderdelen van online marketing zijn:

Maar er zijn tal van andere deelgebieden binnen online marketing. Online marketing staat ook niet bepaald stil. Ontwikkelingen binnen online marketing volgen razendsnel op. Denk aan marketing automotion, veranderingen in het algoritme van Google, voice search en artificial intelligence.

Tot slot

Zo zie je dat online marketing veel meer is dan even een website maken. Online marketing is een continu proces van alle bovengenoemde onderdelen. Bovendien zorgen al die veranderingen op het gebied van internet marketing ervoor dat je continu moet meegaan in die veranderingen.