Google Venice-update

Sinds de Google Venice-update van 27 februari 2012 is local SEO belangrijk geworden. Met deze Google Venice-update wordt de locatie van de gebruiker automatisch meegenomen bij het generen van de zoekresultaten. Daarvoor zocht Google standaard in het land waarin je je bevond. Je kon zelf dan aangegeven dat je zoekresultaten binnen een bepaald gebied wilde vinden. Dat doet Google nu dus automatisch. Niet elke zoekopdracht is locatie gebaseerd. Maar door het gebruik van smartphones zijn locatiegebonden zoekresultaten steeds belangrijker geworden. De Google Venice-update levert dus meer gebruiksgemak op voor de gebruiker.

Google kan je locatie vinden door het gebruik van een cookie, je gps, informatie van zendmasten (triangulatie) en het traceren van je IP-adres waarmee je verbonden bent. Na de Google Venice-update kun je dus verschillende zoekresultaten verwachten aan de hand van waar je bent. Bedrijven die een locatiegebonden dienst leveren, zoals restaurants, tankstatatons en hotels hebben baat bij deze update. Ze verschijnen namelijk hoger in de zoekresultaten.

(Visited 1 times, 1 visits today)