Aan de slag met contentmarketing

Deel dit bericht

Home » Content Marketing » Aan de slag met contentmarketing
aan de slag met contentmarketing onlinemarketinganalyse

Aan de slag met contentmarketing

Aan de slag met contentmarketing is een complete handleiding dat, per onderwerp, stap voor stap uitlegt om aan de gang te gaan met contentmarketing. Het aan de gang gaan met contentmarketing is meer dan even een blog schrijven en publiceren. Wil je hoog scoren in de zoekresultaten van Google? Dan is er nodig dan content creëren in de hoop dat Google jouw artikel, blog of actie op de eerste pagina van de resultaten weergeeft. Aan de slag met contentmarketing is een handig stappenplan met tips en trucs.

Het starten met een website is één. Maar het onderhouden van een website met goede content is een heel ander verhaal. Als eerste begin je met het opzetten van een contentmarketingstrategie. Wat voor content wil je gaan schrijven, met welk doel en voor welke doelgroep? Aan de slag met contentmarketing geeft antwoord op vragen als:

  • Wie zijn mijn online klanten?
  • Welke vormen van content zijn er?
  • Wat is een juiste indeling van een pagina?
  • Hoe kan ik mijn artikel, blog of actie promoten?
  • En hoe meet ik het succes van mijn content?

Wat is contentmarketing?

 

Contentmaketing is het creëren, promoten en publiceren van content die aansluit op de wensen en behoeften van je doelgroep met als doel het aangaan van nieuwe relaties en versterken van bestaande relaties. Contentmarketing maakt deel uit van je contentstrategie. Een contentstrategie is een vooropgezet plan dat vaststelt hoe content met een bepaalde waarde voor een publiek kan helpen om een organisatie doel te bereiken.

Stappenplan voor contentmarketing

Met contentmarketing probeer je aan de wensen en behoeften van je (potentiele) klanten of doelgroep te voldoen. Om aan de vooraf vastgestelde doelstellingen (targets of kpi’s) te voldoen, moet je content creëren, promoten en publiceren, afgestemd op je doelgroep.
Maar hoe pak je dat nu aan? In een serie artikelen geef ik uitleg over het stappenplan voor contentmarketing. Van het bepalen van je doelgroep, de indeling en het schrijven van content tot het promoten van je content en het analyseren van je gepubliceerde content.

Onderwerpen aan de slag met contentmarketing

Aan de slag met contentmarketing is een complete handleiding voor iedereen die wil scoren met goede content om je doelgroep te bereiken en je doelstellingen te behalen. Ik hoop dat je er iets van opsteekt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

shares