online marketing analyse marketing funnel customer journey

De marketing funnel

Wat is de marketing funnel? De marketing funnel is het proces die een potentiële klant aflegt. Van suspect tot halverwege prospect. De marketing funnel is slechts een deel van het gehele verkoopproces. Er is ook nog een sales funnel. En tezamen vormen zij de online marketing funnel. Lees alle informatie over de marketing funnel en de verschillende fasen.

online marketing analyse sales funnel customer journey

De sales funnel

Wat is de sales funnel? De sales funnel is het proces die een potentiële klant aflegt van prospect tot aan terugkerende klant. De sales funnel is een onderdeel van het gehele verkoopproces. Die begint bij de marketing funnel. En samen vormen zij de online marketing funnel. Lees alles over de verschillende fasen uit sales funnel.

online marketing optimaliseren customer journey klantreis analytics

Optimaliseren van de customer journey

Het optimaliseren van de customer journey vergt de nodige tijd en inspanning. Er zijn verschillende modellen die je kunt toepassen om meer inzicht te krijgen in de customer journey. In dit artikel wordt ingegaan op de kwaliteitscirkel van Denning, het A/B testen en het ROAR model.

online marketing customer journey loyaliteitsfase (loyalty)

Customer journey loyaliteitsfase metrics (loyalty)

In dit deel van de serie artikelen over de customer journey wordt ingegaan op de verschillende metrics uit de loyaliteitsfase. Welke statistieken zijn belangrijk om inzicht te krijgen van klanten in de loyaliteitsfase? Klanttevredenheid, retentie, herhalingsaankopen, klantwaarde, abonnees. Welke metrics kun je gebruiken om meer te halen uit de loyaliteitsfase?