De kwaliteit van content meten met webanalyse

Deel dit bericht

kwaliteit van content meten onlinemarketinganalyse

De kwaliteit van content meten met webanalyse.

Je wilt meer verkeer naar je website, meer naamsbekendheid of meer verkopen genereren. Maar als je de voortgang van je inspanning niet bijhoudt, is het lastig na te gaan of je op de goede weg bent. Immers meten is weten. Dus is de kwaliteit van de content van groot belang. Voorafgaand aan je contentmarketing stel je eerst de doelen die je wilt halen. Bijvoorbeeld 20% meer paginaweergaven ten opzichte van vorige periode. Om te toetsen of je deze kpi gaat halen.

Als je je content doelen hebt bepaald, kun je makkelijker de voortgang bijhouden. Eerst kijken wij eens naar specifieke statistieken, waarmee je je contentmarketing kunt verbeteren. Denken eens aan het aantal bezoekers op een bepaalde pagina, hoeveel tijd ze daarop doorbrengen, waar ze wonen, wat hun leeftijd en geslacht is en waar ze naar zoeken op je site.
Vergelijk de diverse statistieken met eerdere periodes om inzicht te krijgen in de resultaten. Op die manier krijg je een beter beeld van het succes van je nieuwe strategieën. En waar nodig kan je bijsturen om toch je doelen te behalen.

In dit deel van aan de slag met contentmarketing komt de kwaliteit van content meten aan de orde. Welke webanalyse tools zijn er beschikbaar om je marketingcampagne en belangrijke statistieken te identificeren waarmee je je campagnes kunt verbeteren.

Aan de slag met webanalyse

Je wilt meer verkeer naar je website, meer naamsbekendheid of meer verkopen genereren. Maar als je de voortgang van je inspanning niet bijhoudt, is het lastig na te gaan of je op de goede weg bent. Immers meten is weten. Dus is de kwaliteit van content van groot belang. Voorafgaand aan je contentmarketing stel je eerst de doelen die je wilt halen. Bijvoorbeeld 20% meer paginaweergaven ten opzichte van vorige periode om te toetsen of je deze kpi gaat halen

Als je je content doelen hebt bepaald, kun je makkelijker de voortgang bijhouden. Eerst kijken wij eens naar specifieke statistieken, waarmee je je contentmarketing kunt verbeteren. Denken eens aan het aantal bezoekers op een bepaalde pagina, hoeveel tijd ze daarop doorbrengen, waar ze wonen, wat hun leeftijd en geslacht is en waar ze naar zoeken op je site.

Vergelijk de diverse statistieken met eerdere periodes om inzicht te krijgen in de resultaten. Op die manier krijg je een beter beeld van het succes van je nieuwe strategieën. En waar nodig kan je bijsturen om toch je doelen te behalen.

Webanalyse tools

Er zijn heel veel (gratis) online tools om het succes van je contentmarketingstrategie te meten.

Google Analytics is een van de bekendste gratis webanalyse pakket om je contentmarketingcampagnes te meten. Wil je meer weten over dit pakket lees dat mijn artikelen over Google Analytics.

Daarnaast bieden veel sociale media platformen hun eigen webanalyse tools. Deze tools bieden je veel informatie over geslacht, leeftijd en locatie van je doelgroep. Ook zie je wat populaire posts zijn, hoe vaak er op gereageerd is en hoeveel keer je post gedeeld is. Deze gegevens geven je inzicht welke content het meest effectief is voor het bereiken van je doelen.

Tot slot

Samenvattend: De kwaliteit van content meten. Onderzoek welke analyse tools je tot je beschikking hebt en bedenk welke statistieken jou kunnen helpen inzicht te krijgen het succes van je campagne. Meten is weten.

Dit is het laatste artikel in de serie aan de slag met contentmarketing. ik hoop dat je iets heb opgestoken van mijn stappenplan voor contentmarketing en kunt toepasssen voor je eigen contentmarketingstrategie.

In de volgende artikelen vind je alle andere onderwerpen over contentmarketing:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

shares