
Het promoten van content, Zorg dat je content opvalt!
Het promoten van content is de kroon op je werk. Het maken van goede content neemt veel tijd in beslag. Daarom is het van belang dat je met je content zoveel mogelijk mensen bereikt. In dit deel van aan de slag met contentmarketing gaan we in op het promoten van content, hoe je een planning voor contentmarketing maakt en manieren waarop je je zichtbaarheid vergroot via eigen kanalen (owned media), gegenereerde kanalen (earned media) en betaalde kanalen (paid media).
Fanatieke bloggers raden aan net zoveel tijd te besteden aan het promoten van content als maken van ervan. Op ieder moment van de dag zijn er zoveel mensen online. Als je een grotere groep mensen wilt bereiken, is het van belang je content op een zo goed mogelijke manier te promoten.
Beschikbare media kanalen
Voor dat je begint aan je plan voor het promoten van content, is verstandig eerst de beschikbare kanalen af te wegen. In eerste instantie was sociale media geen media kanaal. Toen bestonden de volgende media kanalen:
De laatste jaren is sociale media een steeds grotere media kanaal geworden. Daardoor is er een aanvulling gekomen op de bestaande drie media kanalen. Dit ziet er als volgt uit:
Contentplanning
Als je weet via welke kanalen je je content wilt gaan promoten, kan je beginnen met het maken van een contentplanning. Een contentplanning is een gedetailleerde tijdlijn waarmee je je contentmarketingactiviteiten in kaart brengt. Als je weet wat voor content je wilt gaan publiceren en wanneer, maakt dit het hele proces inzichtelijker, duidelijker en efficiënter voor iedereen die daaraan meewerkt.
Enkele tips om aan de slag te gaan met je eigen contentplanning:
Promoten van content tot slot

Samenvattend: denk na over de verschillende kanalen voor het promoten van content en je doelgroep die je voor ogen hebt. Daarna kan je aan de slag gaan met je contentplanning. Onderzoek bovenstaande tips en kijk een of er online tools voor handen zijn die je kunnen helpen het proces makkelijker te maken.
In het volgende deel over contentmarketing leg ik uit hoe je de reslutaten van contentmarketing analyseert. De kwaliteit van content meten met webanalyse.
In de volgende artikelen vind je alle andere onderwerpen over contentmarketing:
Geef een antwoord