Digital analytics

online marketing optimaliseren customer journey klantreis analytics

Optimaliseren van de customer journey

Met Digital Analytics verkrijg je nieuwe inzichten. Maar deze nieuwe kennis is pas echt waardevol als je deze toepast om de inzet van onlinemarketingmiddelen te verbeteren. Het optimaliseren van de customer journey kan je op twee manieren doen, namelijk: Optimaliseren van de customer journey op marketingstrategisch niveau: Dit is het optimaliseren van de marketingstrategie. Optimaliseren …

Optimaliseren van de customer journey Lees verder »

online marketing customer journey loyaliteitsfase (loyalty)

Customer journey loyaliteitsfase metrics (loyalty)

Ook in de customer journey loyaliteitsfase zijn er verschillende metrics die inzicht geven in de loyaliteit van klanten. Loyaliteitsmarketing komt in de praktijk meestal neer op het geven van korting. Dit noemen we ook wel transactionele loyaliteit. Daarentegen is emotionele loyaliteit nog waardevoller, omdat de loyaliteit is gebaseerd op emotionele binding in plaats van korting. …

Customer journey loyaliteitsfase metrics (loyalty) Lees verder »

online marketingcustomer journey aankoopfase (purchase)

Customer journey aankoopfase metrics (purchase)

In de vorige fasen is gebouwd aan bewustwording en zijn meer op performance middelen ingezet. De belangrijkst doelstelling is toch wel het sturen van bezoek naar je eigen website die uiteindelijk leiden tot de gewenste conversie doelstellingen. Customer journey aankoopfase metrics zijn dus waardevol om uiteindelijk conversie te generen. Customer journey aankoopfase metrics geeft je …

Customer journey aankoopfase metrics (purchase) Lees verder »

online marketing, internet marketing, webanalyse, web analytics customer journey overwegingsfase (consideration)

Customer journey overwegingsfase metrics (consideration)

In de fase van overweging (consideration)  is de consument al bekend met een aantal merken. In deze fase wordt de consument zicht bewust van de behoefte aan een aankoop en begint met actieve evaluatie. De consument vergelijkt prijzen, leest reviews en zoekt interessante artikelen via zoekmachines. Om dit te kunnen meten zijn er een aantal …

Customer journey overwegingsfase metrics (consideration) Lees verder »

online marketing customer journey bewustzijn fase (awareness)

Customer journey bewustzijn fase metrics (Awareness)

Tijdens de bewustzijn fase is het van belang dat de potentiele klant het merk leert kennen. Door aan je bekendheid te werken en de juiste associaties te creëren, kan je ervoor zorgen dat jouw product of dienst in overweging wordt genomen. Daarom zijn er customer journey bewustzijn fase metrics. Met deze customer journey bewustzijn fase …

Customer journey bewustzijn fase metrics (Awareness) Lees verder »

online marketing customer journey analytics webanalyse

Welke metrics gebruik je voor customer journey Analytics?

Customer journey Analytics Goede customer journey analytics metrics zijn afhankelijk van de context. Met verkeerde metrics kun je het succes van situaties verkeerd beoordelen. Het is dus van belang dat je die metrics kiest die het meest relevant zijn bij de context. De context hangt af van een aantal aspecten, zoals: De fase in de …

Welke metrics gebruik je voor customer journey Analytics? Lees verder »